eszcajg

Esküvői torta

2017. július 27. - Eszcajg

wedding_cake_new.png

Tavasszal kaptunk egy meghívót az unokatestvéremtől, Renitől és párjától Bálinttól az esküvőjükre. Nagyon megörültem, mert manapság nagyon ritkák falunkban a hagyományos, autentikus esküvők. Nálunk az volt a szokás, hogy az esküvöre egy tortával érkeztek a meghívott családok. Arra gondoltam, hogy sütök erre az alkalomra egy különleges az alkalomhoz illő egyedi esküvöi tortát.

A tortát a meghívó alapján kezdtem el tervezni, a stílust, színeket  és a motívumokat felhasználva. A meghívó színe kék és rózsaszín, nekem ez a szín az áfonyára asszociált. A betöltött krém váltakozik szintenként - 10 szint -áfonya és kökény. A krémek közepére még plusz áfonyás lekvár került. A krémek és a lekvár színe megegyezik a betűk színével. Több rózsa is látható a meghívón, ezért ezt is szerettem volna belecsempészni a tortába. A piskótákat rózsvízzel permeteztem be a díszítés közben. De nem csak itt köszön vissza a rózsa. Elég trendi manapság a tortákat élő virágokkal díszíteni, ezt én is alkalmaztam. A torta közepébe egy kis üveget - kémcső szerű - építettem, hogy a virágok jól bírják a nyári meleget. Kívülről fehér marcipánnal lett bevonva. A meghívó és az esküvő stílusa vintage, ehhez kerestem olyan torta alátétet, ami passzol hozzá és a torta köré tervezett levelek szépen körbe tudnak futni. Sokat keresgéltem a zöldek kiválasztásánál. Fontos szempont volt, hogy ne legyen ártalmas, esetleg ehető is, valamint tartós, kemény levelek, ne lankadjanak le túl hamar. Így jutottam el a komló indájához és a feketeribizli leveléhez. Egy koszorút tekertem a torta köré és ebbe fűztem a leveleket és a piros bogyós orbáncfű cserje ágait. 

A torta elkészítése két napot vett igénybe, folyamatosan hűteni kellett egy-egy fázisnál a nagy meleg miatt, valamint a torta állaga is megkívánta.


torta_2017_2.png

torta_2017.png img_6153-1.jpg

meghivo.png

A bejegyzés trackback címe:

https://eszcajg.blog.hu/api/trackback/id/tr5412692707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása