eszcajg

Majka és a sztrapacska

2015. május 28. - Eszcajg

majka.pngFehérváron futottunk össze Majoros Péterrel vagy ahogy az ország ismeri Majkával. Egy gyors beszélgetés után kiderült mi a kedvenc étele. Nem más mint a bryndzové halušky , juhtúrós galuska. Itthon többnyire sztrapacska néven emlegetik, habár néhány dologban különböznek. A sztrapacska (strapačky) káposztával és hússal készül.

Erdetileg mi is kell a bryndzové halušky-hoz ?

  • reszelt burgonya
  • tojás
  • liszt
  • juhtúró
  • tejföl
  • szalonna

A galuskát úgy szaggattam, hogy minél apróbb legyen és mikor tálalom kis gyöngyökre emlékeztessen. Másik változtatás a szalonna. Én nem szeretem  ha csak félig van megsütve, mert úgy szivacsos marad , tehát új textúra kell. Szeretem az ételeket pici salátákkal, csírákkal feldobni , néhány vizitormával próbáltam a fehér és barnás színeket  kiemelni.

thumb_img_2770_1024.jpg

img_2740-1.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszcajg.blog.hu/api/trackback/id/tr127469952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása