eszcajg

csirkeosztriga

2016. július 05. - Eszcajg

osztriga.jpg

Az ember fantáziáját  különös dolgok indíthatják be, így az enyémet is. Régóta kerülgettem egy kagylót ide-oda tettem, majd gondoltam felhasználom egy tálaláshoz!  Először tengeri kompozícióban gondolkodtam, de ha veszek kagylót ahhoz alapból jár a "páncél" is. Tovább ötleteltem, mit lehet beletenni, ami illik ebbe a témába. Régebben olvastam egy angol oldalon - a csikének azon részéről - amit úgy neveznek "csirkeosztriga". Egy finom puha, szaftos hús, ami gyors hőközlés után frissen fogyasztható. Beszerezni elég nehézkes, mivel nem bontják külön  a csirkéből. Ha egész csirkét vásárolunk akkor tudjuk lefejteni a hát és a láb találkozásánál (pontos koordinátákért itt egy kép).

huhn-pfaffenschnittchen.png

Egy gyorsan elkészíthető szószt gondoltam hozzá, ami a következőkből áll: kókusztej, csirke alaplé, kaffir lime levél, koriander, mogyoróhagyma, snidling, friss chili, só. A hagymát és chilit nagyobb darabokra vágjuk majd lepirítjuk mogyoróolajon. Felöntjök 2/3 csirkealaplével és 1/3 kókusztejjel. Hozzáadjuk a lime levelet a koriander levelet. Összeforraljuk és a végén sózzuk. Leszűrjük, majd kihűtjük. 

A csirke húsát sózzuk, borsozzuk majd hirtelen megsütjük serpenyőben. A kagylókba először a hideg szószt töltjük, majd belehelyzzük a forró húst, tetjére a finomra vágott metélőhagymát szórjuk. Tipp: ha hagyunk a koriander leveléből akkor, mehet rá a lime lével együtt.

osztriga3.jpg

osztriga2.jpg 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszcajg.blog.hu/api/trackback/id/tr318866864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása