eszcajg

sárgabarack

2016. július 15. - Eszcajg

sargabarack.png

Barackszedés közben - ahogy potyogtak a fejemre is a barackok - arra gondoltam, hogy milyen jól nézne ki egy olyan tányér, amin a barackok, mint egy aszteroida becsapódások nyomai. Elég elmebeteg gondolat, de láttam már hasonlókat így nem gondoltam kivitelezhetetlennek. Néhány túlérett gyümölccsel kezdődött a teszt, vajon milyen nyomot hagy maga után? A kísérletezés sikeresnek mondható, másnap már élesben mehetett. 

img_4922.jpg

Nemcsak a barackot, hanem a magját is felhasználtam. Mi mindig eltesszük jótékony hatása miatt, feltörve fogyasztjuk. Így került a tányérra, igaz nem a friss hanem a tavalyi termés. Megpirítottam serpenyőben, mint a madulát vagy egyéb olajos magvat. Két barack került a tányérra, egy ágastul-levelestül - ez egy keményebb volt  - amit a  hűtőben tartottam a tálalásig. Fecskendővel akár barackpálinkával pácolhattam volna de a fényképen ez nem látszik, így csak most írom ide. A másik barack igazából csak egy fél, ez puha. Így próbáltam a textúrákkal is játszani. Ami az egész illúziut kelti - hogy egy barack szétfröccsent - az igazából a sárgbarack coulis ami egy lekvárszerűség. A tálalásnál először a couli került fel ami nem volt egyszerű, harmadsszorra sikerült úgy eltalálni a tányért, ahogy elképzeltem. A szószra jöhetett a fél (puhább) barack, ebből, mint egy kicsúszó barackmag - amiben megtalálható az ehető mag része is - illetve körülötte a pirított mag, amit porrá őröltem és rászórtam. A végén került az ágas, hideg, kemény barack. És íme a végeredmény:

barack.jpg 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszcajg.blog.hu/api/trackback/id/tr808892060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása