eszcajg

Gourmet Fesztivál 2015

2015. május 23. - Eszcajg

gourmet2015.png

Sajnos az idő nem volt kegyes eddig a gasztronómia híveihez, de Szombat 14.00 óra környékén már elállt az eső és még a nap is kisütött a fesztiválra. A kínálat brutális volt, Magyarország legjobbjai voltak jelen!

img_2816-5.jpg

Nézzük milyen menüt ettem: 

Előétel: Vágjunk át a sáron és tömegen az ország első Michelin-csillagos étterméhez.Gerendai Károly étterme Costes és Costes Downtown. Pácolt szivárványos pisztráng , alma , uborka , torma...

img_2812-2.jpg

Pazar lazacpisztráng mini tormakrémek és ami a legjobb uborka és zöldalma fagyi, vagy talán jégkása. Meleg és hideg kombinációja.

Leves: Leves nem igazán volt de mivel nagy leveses vagyok valami lé kell egy menüben, legalábbis nálam. Funky Pho (2014-ben a legjobb Street Food a Gault&Millau szerint)-nél megtaláltam amit kerestem Csirkepho grillezett combfilével,vietnámi zöldfűszerekkel.

img_2813-3.jpg

Friss, fűszeres ízek. Rengeteg kiegészítő amivel saját ízlésünkre szabjuk a főnket. Nagyszerű átvezető a főételhez. 

Főétel: Olyat kerestem, ami az egész fesztivál "sztárja", paprikás csirke. De melyik legyen ? Rengeteg féle újragondolás volt, engem legjobban a Borkonyha hozott lázba, Paprikás csirke fekete-fehéren. Amikor néztem mi is ez, azt gonoltam,valami véreshurka lesz. Sárközi Ákos elárulta a trükköt a fekete rész is csirke csak tintahallal színezik feketére a külsejét. És egy paprikás ragun ült az egész.

img_2815-4.jpg

Amíg készítették az enyémet addig lefotóztam a másik fogásukat, ami a Kecskesajtfogó cáklával fantázianéven futott. Egy egérfogón volt a kecskesajt és mellé járt egy céklalé "koktél". 

thumb_img_2814_1024.jpg

Mivel 3 fogásnál jártunk és már-már szomjaztam, a séta során kértem egy kis tanácsot és az Anyukám mondta (étterem neve) Házi málnaszörpjénél megáltam. Fantaztikus! Ha Encs felé járok akkor az étel kóstolást is bepótolom náluk.

img_2817-6.jpg

Egy kis édes után jöhet több is.Sajnos már Rosenstein-éknál nem tudtam főételt megkóstolni, de egy titkos kis dobozt felfedeztem. Vajon mi lehet az ? Flódni: in box ötletes tálalás, könnyű tészta és finom ízek.

img_2819-8.jpg

Egy desszertet hoztam is ajándékba a Pataki Cukrászdától. Egy epres tekercset szerettem volna hozni,  mivel a kártyámon már csak pár száz forint maradt, Pataki Ádám egy rögtönzött akciót tartva 1-t fizet 2 vihet. Köszi .

img_2818-7.jpg

Sok mindent kóstoltam.Vasárnap még  ti is eltudtok látogatni. Rengeteg minőségi kaja, bor, program vár minden gasztrofanatikust. Találkozunk 2016-ban is ! ! !

img_2811-1.jpg Adorjányi Máriusz (Nyárspolgár BBQ) és Jókuti András (Világevő)

A bejegyzés trackback címe:

https://eszcajg.blog.hu/api/trackback/id/tr787486120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása