eszcajg

Indul a cserkó szezon 2015

2015. június 02. - Eszcajg

cseri_1.png

Falunapi pihenést megszakítva másnap következett a pakolás és a kölcsönzött kellékek visszaszállítmányozása. Itt a zsámbéki utcában döbbentem rá hogy lassan indul a cseresznye szezon. Az esti szél lengedezik és jéghideg cseresznyék csüngenek a fán. A szedés/evés közben azon gondolkodtam, hogyan lehetne ebből valami olyan ételt készíteni ami mindazt megőrzi amit egy cseresznyétől várunk. ( ropogós, édes,l édús, friss) 1-2 nap gondolkodás után, összeállt valami amibe ez mind belefér. Cherry Crumble egy édesmorzsás cseresznyés süti.

 
thumb_img_2846_1024.jpg( Oroszék cseresznyefája )

Sütés főzés: 

Édesmorzsa: liszt, vaj, cukor,  én egy kicsit módosítottam az arányokat mert más állagot szerettem volna mint az eredeti receptek írják, tehát 1:1:1 lett a vége mindenből egyenlő mennyiség.(eredeti arány 2:1:1). Ezt a 3 alapanyagot összedolgozzuk, majd 30 perc a sütőben és kész a morzsa.

Öntet: Friss cseresznye, Xilit , Cider (Almás)

A Cider és xilitből egy szirupot kezdünk forralni majd beledobáljuk a megmosott és kimagozott cseresznyét. 


thumb_img_2850_1024.jpg

Majd egy 20 percig főzzük addig amíg egy sűrű szirupot nem kapunk.Kihűtöttem a mártást és  egy zöldalmát  betettem a fagyasztóba, hogy azzal is vissza adjam azt az élményt , mint mikor a cseresznyék a fán kapaszkodtak.
thumb_img_2852_1024.jpg

Amit elvártam az elején, annak teljesen megfelelt: morzsa roppan, mártás lédús és igazi cseresznye íz, frisseség és a "jeges hidegség", amit az almával értem el.

Próbáljátok ki, ne csak pálinka és befőtt legyen minden gyümölcs végzete ! ! ! 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszcajg.blog.hu/api/trackback/id/tr547512202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása