eszcajg

Lekvárosüveg

...hogyan varázsoljunk lekvárból nem 'hétköznapit'

2016. január 31. - Eszcajg

Még a nyáron gondoltam milyen jó lenne olyan kajákat kitalálni, ami lekvároknak ad esélyt az egyszerű, de nem mindennapi felhasználására. Az ötlet onnan jött hogy Szomoron nem rég nyílt egy lekvárium, ami nagyon különleges ízekkel rajtolt. Úgy gondoltam ezekhez az ízekhez új receptek kellenek. A Kakkkhegyi Lekvárium még ősszel egy teljes palettát adott a lekvárokból, elkezdődhetett a kísérletezés. Kb 30 receptet gondoltam ki, ami passzolhatna a lekvárokhoz és nem a sablonos lekvároskenyér palacsinta, gofri. Inkább főétel, leves vagy előétel. Másik fontos szempont, hogy minden ízhez legyen valami recept, illetve a lekvárok felcserélhetőek legyenek az- az egy receptet több ízzel is ki lehessen próbálni.

Néhány  kép a próbálkozásokról:

Karácsony előtt mindenki nagy lázban ég, honnan szerezze be és milyen ízű legyen a szaloncukor. Nálunk ez nem kérdés mert zselés a sztár. Innen pattant ki, hogy simán lehet bármelyik lekvárból készíteni szaloncukrot. A lekvár állaga már alapból kicsit kocsonyás, de nem eléggé, így zselatin hozzáadásával adunk erősebb tartást. Sokat teszteltem mire tökéletes  állag, íz, csokiösszetétel összeállt. Novemberben újra előveszem talán új ízekkel is  kísérletezek. 

thumb_img_3837_1024.jpg

 

Sok salátát eszünk külnönböző öntetekkel. Általában valami egszerűt szoktam készíteni, mert szeretem az egyszerű ízeket, olivaolaj, só, valami savas: citrom, balzsamecet , különböcő gyümölcsecetek. Gyümölcsecet ? A Kakukkhegyi lekvároknál a technológia következétben nincs hozzáadott cukor. Így egy- egy gyümölcs az üvegben is horodzza a tulajdonságait. Meggy, ribizli kitűnő alapja lehet egy ilyen öntetnek.

salata.jpg

 

A sütőtök  nem olyan régen jött vissza a divatba, sok újdonságot készítenek a levestől a pürékig, mindent. Én egy "hagyományos"-nak tűnő tökkel próbálkozta. Sütőben a feldarabolt tököt megsütjük, majd az utolsó 10 percben nem mézet csorgatok a tetejére, hanem bekenem a Kaukkhegyi Baracklekvárral, ami mint a méz karemelizálódik rajta, még egy kis darabolt dióval is megszórhatjuk, de akár az ízét tovább fokozva akár chilit is tehtünk rá.

tok.jpg

 

Szeretem azokat a gyümölcsös joghurtokat, aminél nincs előre összekevere a joghurt a gyümölccsel, szósszal. Innen jött a gondolat Kaukkhegyi lekvárok milyen jól passzolnának a különböző natúr joghurtokhoz. Sok ízt teszteltem, melyik lehet az igazi. Gyakorlatilag mindenki a saját íze szerint tudja alkalmazni. Nekem a meggyes volt a favorit.

joghurt.jpg

 

A 10 végleges recept hamarosan elérhető lesz az Eszcajg illetve a Kaukkhegyi Lekvárium oldalán is.

Képeket a N6ra Photography készítette. A lekvárokat a Kaukkhegyi Lekvárium biztosította.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszcajg.blog.hu/api/trackback/id/tr718340508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása